Žrtve marketinških kampanja

Osvijestite djecu da ne postanu žrtve marketinških kampanja!

Marketinški stručnjaci jako dobro poznaju psihologiju potrošača, jednom kad naprave reklamu za neki brand ista se uz minimalne prilagodbe može plasirati na svim tržištima na kojima se taj proizvod prodaje.

Kada se u fokusu interesa nađu djeca, stvari postaju složenije. Naime, želje djece prerastaju u pritisak na roditelje. Djeca su mete marketinških stručnjaka, upravo jer raspolažu određenom količinom novca, imaju značajan utjecaj na odluke roditelja o kupnji i potencijalni su potrošači u budućnosti. Dovoljan razlog da se dobro plaćeni marketinški stručnjaci fokusiraju na poticanje njihovih želja, dovodeći roditelje u situaciju da se jedva brane i nose s tako velikim pritiskom.

U posljednjih nekoliko godina posebno su fokusirani na djecu u dobi od 8 do 12 godina – zovu ih tweens.

Tweensi nisu više djeca, ali nisu još niti teenageri. Marketinški stručnjaci ih nastoje tretirati kao odrasle i uvesti ih čim prije u svijet teenagera i „odraslih“, kako bi ih potaknuli na dodatnu potrošnju rezerviranu samo za odrasle. U pozadini je želja za povećanjem profita.

Najvažnije je biti „cool“ i to im se pokušava nametnuti kao glavi cilj u životu, kroz razne reklame u kojima se osim proizvoda, propagira određeni lifestyle te daje slika onoga što je „dobro i poželjno“. Tweensice se uvjerava da je cool biti lijepa, vitka, lijepo odjevena i da će im to donijeti popularnost u društvu.

S druge strane, u dobi u kojoj bi djeca trebala razvijati svoj intelekt, talente, svijest o sebi i druge vještine koje će im koristiti u životu, kontinuirano se opterećuju stvarima koje su prolazne i ne doprinose izgradnji njihove osobnosti.

Nije smisao u današnje vrijeme izolirati se od svega, vratiti se u kameno doba i ne koristiti određene beneficije koje nudi suvremeni život. Važno je u svemu tome pronaći pravu mjeru, razumski se odnositi prema izazovima koji nas okružuju.

Važno je biti svjesni svojih odluka o potrošnji, kupovati proizvode koji su nam potrebni i koje si možemo financijski priuštiti, a ne one koji su nam nametnuti kao takvi kroz medije.