Izbjegnite marketinške

Kupovanje većina ljudi obavlja svakodnevno. Bilo da se radi o kupovini u lokalnom dućanu, ili jednom od velikih trgovačkih centara, neka pravila su univerzalna

Pitate se:

  • Kako izbjeći marketinške klopke i uštedjeti novac?
  • U kojim situacijama lakše posežemo za novčanikom?
  • Zbog čega se osjećamo ugodno u nekim trgovinama?
  • Zbog čega muškarci provode kraće vremena u trgovinama?
  • Zbog čega muškarci u društvu supruge u supermarketu uglavnom uvijek plaćaju račun?

Autor Paco Underhill u knjizi "Znanost kupovanja" dao je odgovor na neka od ovih pitanja koje dajemo u nastavku:

  • rasvjeta, uređenost interijera trgovine, ljubaznost prodavača dodatno utječu na našu sklonost kupnji
  • što nam je u trgovini ugodnije to se dulje zadržavamo, a time i više trošimo. Naime, prosječni kupac na odjelu za kozmetiku provede 2 minute, a onaj koji stvarno nešto kupi 30-tak sekunda dulje. U trgovini s kućnim potrepštinama žene se najduže zadržavaju s prijateljicama (prosječno 8 min. i 15 sekunda), a u društvu s muškarcem najkraće (prosječno 4 min. i 41 sekunda)
  • što je bolji kontakt kupca s prodavačem to je kupnja veća
  • pošto kupcu treba neko vrijeme da se prilagodi kad uđe u trgovinu (prilagodba iz vanjskog prostora), kako bi trgovac čim prije usmjerio vašu pažnju na ponuđene proizvode, može postaviti na ulazu mali prag, zvonce ili pult s robom
  • obzirom da se ljudi prirodno kreću desnom stranom, na desnoj strani se obično nalaze proizvodi čija se prodaja želi potaknuti, a po sredini oni koji su najpopularniji
  • radi muškaraca koji obično čekaju svoju partnericu ispred garderobe postave se udobne fotelje, a na suprotnoj strani reklame kako bi ih se potaklo da i oni nešto kupe
  • jednom  kad uđemo u garderobu raspoloženi smo za kupovinu, stoga nam iskusan trgovac nudi dodatne proizvode - 65% muškaraca koji nešto probaju to doista i kupe, za razliku od 25% žena koje ne kupe
  • 85% žena provjerava cijenu pri kupnji, a to čini svega 72% muškaraca
  • samoposluživanja su mjesta snažne impulzivne kupnje za muškarce i za žene (cca 70% kupnje tamo nije planirano). Muškarci su skloni opuštenoj i ponekad neobuzdanoj kupnji, a kolica u njihovim rukama, kažu stručnjaci, pojačavaju njihov osjećaj muškosti, a time i doživljaj kupnje. U društvu partnerice, na blagajni uglavnom plaćaju muškarci jer žele ostaviti dojam da se oni skrbe za obitelj i da je sve pod kontrolom.